Leveranspolicy

BLOSSHOLM erbjuder fri frakt på alla beställningar. Dessutom erbjuder vi 100 dagars fri retur och 3 års garanti.


Vi fraktar med GLS och BFT till hela Sverige. Leveransmetoden visas på utcheckningssidan. Vi strävar efter att skicka alla paket från vårt lager inom 1-2 arbetsdagar. Förseningar kan förekomma under hektiska perioder.

Leverans med GLS
Alla normalstora paket skickas kostnadsfritt med GLS med möjlighet till leverans med utlämning - valet är ditt på utcheckningssidan. Alla paket levereras i allmänhet 1-2 arbetsdagar efter att de har skickats. Du kommer att få uppdateringar direkt från paketdistributören. Förseningar kan förekomma.

På produktsidorna och i kassan listas de möjliga leveranssätten.

Förbeställningar
Det är svårt för oss att hålla alla produkter i lager hela tiden. Därför händer det ibland att en vara är slutsåld och istället kan förbeställas. Detta anges på produktsidan, vanligtvis högst upp i produktbeskrivningen, där även den beräknade leveranstiden anges. Leveranstiden är beräknad och kan i vissa fall variera med +- 30 dagar.

  • Så snart varan åter finns i lager kommer den att skickas så snart som möjligt.
  • Betalning för förbeställningar debiteras direkt.
  • Du kan när som helst avbryta din förbeställning och få full återbetalning om du ångrar ditt köp.

Leverans med BFT (stora paket)
Våra stora speglar skickas med fraktbolaget BFT Logistik och levereras i allmänhet 1-2 arbetsdagar efter avsändning.
Gratis standardleverans sker vanligtvis inom en 4-timmars tidslucka måndag till lördag mellan 8:00 - 21:00.

Så här fungerar leveransen av stora speglar med BFT:

  1. Du gör en beställning på webbplatsen - vi kommer sedan att kontakta dig så snart som möjligt och hitta en lämplig dag för leverans. Om du vill att leveransen ska ske en viss dag eller att paketet ska levereras till en viss plats ska du ange detta i kommentarfältet i varukorgen.
  2. Vi packar din beställning och skickar den inom 1-3 arbetsdagar. Leveransen sker sedan normalt 1-2 arbetsdagar efter avsändandet.
  3. Kvällen innan leverans får du ett sms från fraktbolaget BFT med en leveransintervall på 4 timmar mellan 8:00 - 21:00, om du har valt gratis leverans.
  4. På leveransdagen får du ett meddelande ca 30 minuter före leverans.
  5. Du packar upp din nya spegel från Blossholm ✨

Om du vill ha leverans i ett specifikt tidsintervall på dagen, inbärning eller lördagsleverans kan detta köpas till - se här på sajten eller på utcheckningssidan.

Om du inte är hemma och bor i hus kommer paketet generellt att lämnas om det kan göras på ett säkert sätt.

För ändringar i leveransen efter beställning, vänligen kontakta BFT på info@bftlogistik.dk eller på +45 72 18 55 58

Leveransalternativ och tillägg  

Om du vill ha varorna levererade vid en viss tidpunkt har du följande alternativ att välja mellan: 

 

Tidsintervaller

Leverans måndag-fredag

Lördagsleverans

8:00 – 21:00 

Gratis 

249 kr

8:00 – 14:00

249 kr

499 kr

17:00 – 21:00

249 kr

Inte möjligt

Valfritt 4 timmars tidsintervall
mellan 8:00 – 21:00

499 kr

Inte möjligt

Inbäring

499 kr

499 kr

 

Inbäring

När du köper ett inbärningsalternativ bärs varan hela vägen upp till ett lättillgängligt rum som du väljer.
Inbärning är oftast möjligt - i sällsynta fall kan chauffören behöva avbryta inbärningen om det t.ex. är för trångt i hallen. I detta fall får du tillbaka kostnaden för leveransen och en ny leverans kommer att erbjudas på vår bekostnad.

Leverans utan mottagning

Alla försändelser lämnas som standard om chauffören bedömer att det är säkert att göra det, såvida du inte instruerar oss att inte göra det. Från det ögonblick som försändelsen ställs ner är det ditt eget ansvar.

Ångerrätt och returrätt

Retur måste anmälas till oss inom 100 dagar efter mottagandet av varorna. Kontakta oss för att ordna en retur. Alla returer är kostnadsfria.

Våra produkter är förpackade när de levereras till dig, så vi rekommenderar att du behåller förpackningen tills du vet att du vill behålla varan. Om förpackningen kastas kan varan inte returneras. Kontakta i så fall vår kundtjänst för att hitta en lösning.

Vid leverans kommer chauffören inte att packa upp din vara. Vi rekommenderar att du tar bilder av paketet om det ser skadat ut och att du tar bilder av produkten. Om din vara är skadad, kontakta oss så byter vi ut den utan extra kostnad.

Hur man returnerar en vara

Anmälan ska ske via e-post till info@blossholm.dk där du tydligt anger att du vill utnyttja din ångerrätt. Därefter kommer vi att informera dig om dina alternativ för att returnera varan.

Vi strävar efter att svara på förfrågningar inom 24 timmar, men det kan ta upp till 3 arbetsdagar. Om din förfrågan inte besvaras inom 3 arbetsdagar kan du försöka kontakta vår kundtjänst via telefon.

Har du några frågor?

Om du är osäker på något angående leverans eller retur av en vara, vänligen kontakta oss via telefon eller e-post så besvarar vi dina frågor så snart som möjligt.